توجه به آموزش و پرورش تضمين كننده آينده كشور است

آموزش و پرورش هر كشوري منبع اصلي توسعه، پيشرفت و سعادت هر كشوري است توجه به آن و در اولويت قرار دادن آن باعث تضمين آينده كشور مي شود، بي توجهي به آن مايه سقوط و بدبختي هر كشوري را فراهم مي كند.

اينكه آموزش و پرورش پايه و اساس هر تحول و دگرگوني در جامعه است به خاطر اين است كه تمام افراد جامعه به نوعي با آن در ارتباط و درگير هستند و به طور خلاصه آموزش و پرورش همه جامعه را درگير خود كرده است ولي با اينكه همه افراد جامعه با آن در تماس هستند در برخي از كشورها از اولويت و جايگاه مناسبي برخوردار نيست.

آموزش و پرورش شاهرگ حياتي هر جامعه اي است كه از طريق آن فرهنگ، ارزش ها، اصول و آداب اجتماعي و... از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود. راز پايداري هر ملتي بايد در آموزش و پرورش آن ملت جستجو كرد. اگر در كشور ژاپن احترام به بزرگترها و رعايت نظافت و آداب اجتماعي حرف اول را مي زند به خاطر نوع آموزشي است كه دانش آموزان در مدرسه مي بينند و يا اگر نظم و انضباط در كشوري مثل آلمان حرف اول را مي زند به خاطر تربيتي است كه دانش آموزان در مدرسه دريافت مي كنند و هزاران نمونه از اين دست وجود دارد... آموزش و پرورش ميراث دار ارزش ها، فرهنگ و آداب اجتماعي در هر جامعه اي است كه با آموزش آنرا در دانش آموزان نهادينه مي كند. باقرامیری – کارشناس آموزش و پرورش

ادامه مقاله را در اینجا مطالعه کنید.